Nežádoucí účinky kapslí kajenského pepře

Gastrointestinální vedlejší účinky

Capsicum annuum, běžněji známý jako kajenský pepř, je jídlo, které se používá k okořenění mnoha stylů vaření. Lidé také konzumují kajenský pepř jako bylinný přípravek po tisíce let, podle University of Maryland Medical Center (UMMC). Látka kapsaicin dává kajenovi svůj skus, a kapsaicin má také bolest-odlehčovací vlastnosti. Cayenne má tradiční použití při léčbě trávicích a oběhových potíží a jako topický prostředek proti artritidě a bolesti svalů. Jednoduchým způsobem, jak doplnit tuto látku, je užívat kapsle z kajenského pepře. Některé vedlejší účinky jsou možné.

Vlhkostní efekty

Přestože lidé používají kajenský pepř k léčbě gastrointestinálních problémů, látka může způsobit podráždění žaludku u některých jedinců, podle PDRhealth.com. Každý, kdo je náchylný k pálení žáhy, by měl mluvit s poskytovatelem zdravotní péče, než začne užívat kapsle z kajenského pepře. Jedinci s syndromem dráždivého střeva nebo žaludečními nebo střevními vředy nemusí být schopni bezpečně konzumovat doplňky z kajenského pepře.

Alergická reakce

Tělo může reagovat na účinky stimulace kapsaicinem tím, že produkuje extra vlhkost, jak uvedl Memorial Sloan-Kettering Cancer Center (MSKCC). Osoba, která užívá kapsle z kajenského pepře, může zažívat pocení, propláchnutí, vodnaté oči a rýhovaný nos.

Obličky a jaterní problémy

Někteří jedinci mohou mít alergickou reakci na kajenský pepř. To je pravděpodobnější u lidí alergických na avokádo, banány, kaštany, kiwi nebo latex, podle PDRhealth.com. Příznaky zahrnují potíže s dýcháním, bolest na hrudi, únava v krku nebo hrudi, kožní vyrážka, kopřivka a svědění nebo otoky pokožky. Alergická reakce na kapsle kajenského pepře by měla být považována za lékařskou pohotovost.

Úvahy o kojení

Spotřeba příliš mnoho kapsaicinu může způsobit poškození ledvin a jater, podle UMMC. Lidé by neměli překračovat doporučené dávky a každý, kdo má problémy s ledvinami nebo játry, by neměl užívat kapsle kajenského pepře.

Kojené ženy by neměly jíst kajenský pepř ani používat doplňky z kajen. MSKCC poznamenává, že některé děti vyvinuly stav kůže nazývaný erytematózní dermatitida poté, co kojící matky konzumovaly potravu ochucenou kajenou. Erythematózní dermatitida způsobuje škálování pokožky a loupání.